Klachtenregeling

 

Heeft u een klacht over ons?
Een goed contact met de huisarts is belangrijk voor patiënt en dokter. Gelukkig zijn huisarts en patiënt meestal tevreden over elkaar.
Maar zijn er vragen of klachten, dan willen we dat graag weten. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij ook niet proberen het probleem op te lossen. Bespreekt u daarom uw klacht zo snel mogelijk met de huisarts. Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan meteen door waarover het gaat. Dan kan de huisarts voldoende tijd voor u vrij maken. We zullen dan proberen uw klacht op een bevredigende manier af te handelen en het vertrouwen te behouden. Daarnaast proberen wij oorzaken van klachten op te sporen en waar mogelijk weg te nemen. Zo kunnen wij herhaling voorkomen en onze werkwijze beter afstemmen op de wensen van onze patiënten.
Mocht dit allemaal niet lukken, dan is het goed om te weten dat u een klacht of beter: een vraag om bemiddeling kunt indienen bij de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland. U kunt hier contact mee opnemen via de website of via telefoon: 040 – 2122780

Wij staan open voor kritiek ( van fouten kunnen we leren), een positieve waardering is natuurlijk ook welkom.