Om in te kunnen loggen op het patiëntenportaal heeft u de Yivi-app nodig, dit is een authentificatie-app. Daarvoor dient u eerst de Yivi-app te installeren op uw mobiele telefoon. Met de Yivi-app kunt u vervolgens veilig inloggen op het patiëntenportaal.
Wat heeft u nodig om het patiëntenportaal te kunnen gebruiken?
- Een computer of tablet én smartphone met internetverbinding
- Een geactiveerd Yivi-account(!)
- Let op! Elk gezinslid heeft een eigen smartphone met Yivi-app nodig, omdat u hiermee toegang krijgt tot het eigen dossier.
- Een DigiD met extra controle via sms of de DigiD app (aanvragen bij digid.nl)
Let op: je kunt de Yivi installatie alleen online uitvoeren wanneer je in het bezit bent van
een moderne smartphone. Dit houdt in:
- iPhone, model 7 of hoger (iOS-versie 13)
- Android-smartphone met NFC-lezer (Android-versie 6.0 of hoger)
Voor uitleg over de installatie, volg het stappenplan of bekijk de de video.
Door overmatige drukte kunnen wij u vooralsnog niet de mogelijkheid bieden om in de praktijk de ID-check uit te voeren. Ook technische vragen omtrent de installatie kunnen wij helaas voor nu niet beantwoorden. De bereikbaarheid van de praktijk staat al onder grote druk en extra telefonieverkeer omtrent het in gebruik nemen van het patiëntenportaal is onwenselijk.
Mensen met problemen met het in gebruik nemen van de DigiD app en/of Yivi-app kunnen contact opnemen met de bibliotheek Venlo. De bibliotheek heeft een IDO (informatie Punt Digitale Overheid) waar inwoners terecht kunnen met vragen over het digitaal regelen van overheidszaken, dus ook over DigID en ID Check. Daarnaast bieden zij ook gratis cursussen aan om mensen digivaardiger te maken. Voor meer info zie:
bibliotheekvenlo
De bibliotheek is niet bedoeld voor inhoudelijke vragen over het patiëntenportaal.
Daarnaast zijn er een tweetal landelijke hulplijnen waar men telefonisch terecht kan met vragen over o.a. DigiD, ID Check en de Yivi authenticatie app (deze zijn niet bedoeld voor vragen over het gebruik van het portaal zelf).