Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. De assistente is verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Als u de reden van uw afspraak niet met haar wilt delen kunt u dat aan haar zeggen, zij zal de afspraak dan maken.
Afspraak annuleren? Laat ons dit tijdig weten!
Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner toeneemt. Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen.
Meer tijd nodig? De afspraak wordt voor 10 min gemaakt. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak.
![]()
1. Telefonisch
Om een afspraak te maken voor het spreekuur kunt u tussen 8.00 uur en 12.30 uur en tussen 13.30 uur en 17.00 uur bellen.
2. Via de digitale agenda
U kunt ook digitaal een afspraak maken.
Via “Online services” kunt u zelf een afspraak maken in de agenda van uw huisarts.
Uitleg
U kunt via deze digitale agenda alleen bij uw eigen huisarts een afspraak maken. Een gemaakte afspraak bij een andere huisarts zal niet gehonoreerd worden.
Het is wenselijk dat u in het kort aangeeft waarvoor u wilt komen. Houdt u er verder rekening mee dat de afspraak voor 10 min is gemaakt en zich beperkt aan een vraag of 2 korte vragen. De plaatsen op deze digitale agenda zijn beperkt zodoende zal het niet altijd mogelijk zijn om een afspraak te kunnen maken, u kunt dan altijd een afspraak maken via de assistente.
1